Inspiration

Var och tränade på Medley Tyresö i helgen. På ena kortsidan av gymmet är det stora glasfönster så att man har utsikt över motionsbanorna i simhallen. Som gammal badvakt reagerade jag på att en man låg och plaskade mitt i bassängen. Funderade på om det hänt något allvarligt eller vad han höll på med. Efter en kort stund inser jag att denna man endast har en arm, och crawlar!!!! Blir så fruktansvärt inspirerad av sådana här människor. Jag kunde verkligen se hur tungt det var att ta sig framåt för honom, men han kämpade och lyckades ta sig fram meter för meter. 

Det är lätt att tycka att man själv har det tungt, att man ligger i en svacka eller har det motigt på olika sätt. Sådana här personer gör att man får insikt över hur viktigt det är att vara tacksam för det man har, tänka positivt och vara målinriktad. För mig räckte det att se denna inspirerande man för att pressa mig själv till spykänsla i intervallerna, men med ett leende på läpparna. Tack för det! 💪👊❤️

Fick denna fina lista av min kollega. Alla har vi olika sätt att hitta inspiration på ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0