Söndagsmys

Idag har det verkligen varit sensommar i luften, underbart!! Startade dagen på bästa sätt med morgonträning (springintervaller) 😅 Spenderat resten av dagen tillsammans med Sanne. Vi har tagit en cykeltur i Stockholm stad, myst runt på Djurgården och ätit brunch. Ibland behöver man unna sig sådana här dagar. Nu är jag uppladdad med energi för en ny vecka! :)

Hoppas ni också haft en härlig söndag! Puss

Galan

Tycker gårdagen var mycket lyckad. Föreläsningen med Mia Törnblom var fantastiskt rolig, stor eloge för engagemanget!

Vår match under galan blev som väntat tuff. Jag är nöjd med att jag satsade mycket på slag och lowkick som planerat, samt jobbade med en specifik förflyttning jag tränat på. Jag blev trött snabbare än vanligt, vilket inte är så konstigt med tanke på hur lite jag sparrats under sommaren. Intensiteten, arbetet med tekniker på samma punkt samt tempoökning var enligt mig de avgörande faktorerna som gjorde att jag vann matchen efter 2 förlängningar.

Vi fick väldigt mycket positiv feedback av både arrangörer och publik efter matchen. Jag tror det var viktigt att vi var med och gick en match i Kyokushin då vårt regelsystem är en nyhet för många människor. Jag är väldigt stolt och glad över att ha fått vara med på detta viktiga och roliga arrangemang och hoppas att förbundet kommer ha möjlighet att anordna liknande evenemang i framtiden. Tack för en superrolig kväll!! :)

#girlpower

Mot Eriksdalshallen !!

Påväg till Eriksdalshallen och tjejgalan. Ska bli riktigt kul och spännande att få se arrangemanget och vara med under kvällens gala :)

Är inte van att gå match på kvällen så jag har förutom mina vanliga rutiner (mat, promenad mm) bestämt att lyssna på en föreläsning om självkänsla. Dels för jag tror den är riktigt bra och intressant, men också för att fokusera och tänka på någonting annat ett tag. Inte bra att gå och vara laddad/taggad hela dagen för då lär jag vara trött lagom tills jag ska gå match :p

Preliminärt schema under dagen. Hoppas vi ses där!! :)

Tjejkampen

Nu är vår match under Tjejkampen officiell. Jag och Johanna kommer representera Kyokushin och gå en match mot varandra.

Tjejkampen är ett arrangemang som utförs av Svenska Budo & Kampsportförbundet för att lyfta fram kvinnliga kampsportare. Under dagen kommer det finnas tillfälle att prova på olika stilar, lyssna på föreläsningar mm och på kvällen kommer det att hållas en gala där över 20 olika kampsporter representeras i matchform. Syftet med arrangemanget är att ge tid och plats till en del av alla de duktiga kvinnliga fighters vi har i Sverige. Jag tycker det är ett väldigt bra intiativ och en kul ide. Känner mig otroligt glad över att ha blivit tillfrågad om en plats på galan och ser verkligen fram emot lördag :)

På Svenska Budo & Kampsportförbundets hemsida kan ni läsa mer om upplägg, schema och olika matchningar. Galan startar kl. 19 och jag kommer gå match runt kl. 20. Kom till Eriksdalshallen på lördag för att heja och stötta arrangemanget!! Jag hoppas vi ses där :)

Länk till en artikel kring mina tankar om matchen: http://www.budokampsport.se/nyheter/2014/3/cecilia-wallin-ser-fram-emot-match-pa-tjejkampen

Adrenalinkick !

Känner mig lagom utpumpad efter kvällens sparringpass. Jag tycker det är samma känsla varenda gång man varit borta från sparringen. Man känner sig näst intill död efter de första passen. Det spelar ingen roll hur mycket man sprungit eller hur stark man är i benpressen, det finns fortfarande ingenting som går att jämföra med att fightas. Att hela tiden vara aktiv och  hitta luckor, tajma, jobba med sina kombinationer, hitta svaga punkter, orka fortsätta jobba på de svaga punkterna och få kraft i sina tekniker samtidigt som den andra personen slår, sparkar och "stör" än så mycket som möjligt måste vara något av det mest fysiskt ansträngande som finns. Trots att det är otroligt jobbigt ger det också en fantastisk adrenalinkick. En adrenalinkick som jag älskar och som är en av anledningarna till att jag älskar att sparras!!

Äntligen sparringdax!!

Träningen senaste tiden har varit sådär. Dels pga en riktigt jobbig förkylning och dels beroende på att jag inte kunnat ha det upplägg jag önskat pga brist på sparringpartners i närheten mm. Under semestertiden i Portugal har det främst blivit joggingturer, tabata intervaller tillsammans med Rebecca och styrkeövningar på stranden. Det som är positivt med att jag inte kört så mycket sparring eller karate under sommaren är att jag är riktigt sugen och motiverad att träna hårt nu! Innan sommaren kände jag mig ganska sliten. Nu är jag återigen hungrig på ny hårdträning och nya utmaningar :)

Kroppen värker efter gårdagens gympass tillsammans med freddan. Galet hur mycket träningsvärk man får av att inte ha lyft vikter på ett tag 😁 nu är jag påväg till Stockholms dojon och höstens första sparringpass! Wish me good luck ;)

Surf, roadtrip, Portugal

Dagarna i Portugal har varit fantastiska. Att surfa var något av det roligaste jag gjort. Riktigt häftig känsla när man "lyckas ta en våg" :) garanterat inte sista gången jag gjorde det!

I tisdags var vi iväg på roadtrip tillsammans med den trevliga mannen vi träffat på flyget. Tycker det är fantastiskt att en helt ny bekantskap tar oss med och visar oss runt. Besökte bl.a sintra, ett av slotten där, åkte genom massa mysiga bergsbyar och tog oss upp i bergen på södra sidan av landet där det bjöds på riktigt fin utsikt. Stort tack för en riktigt trevlig dag! :)

Vår sista dag spenderades på stranden och avslutades med middag i cascais. Älskar tapaslunch på stranden, kan ju vara något av det godaste som finns 😋

Carcavelos beach

Körde en heldag på stranden igår. Hur skönt som helst :) byggde sandslott, körde strandtennis (vi var sjukt bra), promenerade och myste!

Tog en joggtur på stranden imorse. Älskar att springa barfota längst vattenbrynet, det är väldigt fridfullt om det nu kan anses vara fridfullt att springa .. ;) dopp i poolen och frulle på terassen! Nu är vi redo för vår första surflektion :)

Porto

Porto bjöd på båtturer, strand, shopping, god mat och otroligt vacker natur. Nu har vi återigen begett oss söderut och bor i en liten by som heter carcavelos. Här ska vi spendera de sista dagarna med strand och surfing :)

Bilder från porto

Belem & cascais

Igår var vi i belem och cascais. Turistade runt och tittade på ett helt gäng kända platser och åt natas på pasteis de belem :) i cascais tog vi en tur till stranden, myste runt i stan och hade tapas picknick.

Idag har vi tagit vårt pick och pack, satt oss på tåget och åkt från Lissabon till porto i norra Portugal. Hur vackert som helst!! :)
Puss

Äntligen på benen efter en veckas dunderförkylning! Tungt, men skönt ;)

Lissabon

I måndags tog jag och Rebecca flyget till Portugal för att spendera hela 11 dagar här :) just nu befinner vi oss i Lissabon som är en väldigt fin och mysig stad med otroligt mycket historia och sevärdigheter. Än så länge har vi haft en del motgångar under resan, såsom nästan missat flyget, förkylningen jag åkt på gjorde att jag fick tryckutjämna ungefär ett dygn efter flygresan för att inte ha ett tjut i öronen, gjort oss osams med managern på hostelet vi bokat eftersom det var något av det värsta jag sett, fått panikflytta i rädslan om att eventuellt inte hitta så mycket till boende kl. 23 efter en stor festival och igår kväll blev jag troligtvis matförgiftad och har legat och spytt under natten.. Som sagt, några små motgångar. Trots dessa hade vi en riktigt härlig dag igår då vi hann besöka en hel massa saker, bl.a. Castelo san jorge, gamla stan, avenida liberdade mm :) idag ska vi bege oss mot cascais!
Puss !

Ge dig själv en bra start på dagen

Frukost är enligt mig det viktigaste och bästa målet på hela dagen. Jag har alltid och kommer nog alltid vara en frukostmänniska. Det spelar ingen roll om jag går upp klockan 04, kroppen är inställd på att få mat när den har vaknat. Vet att en del människor knappt får i sig någonting på morgonen och jag har väldigt svårt att sätta mig in i den situationen eftersom jag befinner mig så långt ifrån den. Jag tror dock mycket handlar om vanor och att lära kroppen vissa rutiner, precis som allting annat. Tror också det är viktigt att anpassa frukosten utefter personlighet. Själv fastnar jag lätt i en viss typ av frukost och kör den ett par år innan jag byter. För tillfället är det frysta bär blandat med kvarg och keso, toppat med müsli, nötter, linfrön och solroskärnor. Ägg och Kalles är ett måste och till det ett stort glas vatten. För dem som har svårt med frukosten skulle jag vilja göra ett slag för smoothie. Supergott, supersmidigt och man behöver inte ens tugga :) man mår så himla mycket bättre om man får en stabil och bra start på dagen, det är värt jobbet!!

Tjejkampen

Tycker ni alla ska boka upp den 30 augusti och se till att komma till Eriksdalshallen i Stockholm. Där ska nämligen svenska budo & Kampsportförbundet arrangera en gala för att uppmärksamma kvinnliga fighters. Tycker det är väldigt positivt att de gör denna satsning och kommer därför stödja dem, (Kyokushin kommer också representeras). Läs mer om tjejkampen här: http://www.budokampsport.se/nyheter/2014/4/kampsportsfestivalen-tjejkampen

Miniutflykter

Från början var tanken att jag och Fredric skulle åka iväg på någon roadtrip eller liknande en vecka alternativt en weekend. Eftersom vi haft (och har) väldigt mycket jobb kvar på huset ställde vi in semestertankarna. Istället bestämde vi oss för att göra några små utflykter. Ibland känns det som man behöver åka så långt för att hitta fina platser och semesterkänslor. Faktum är att man i själva verket har väldigt mycket i närheten.

Igår tog vi med kanoten och paddlade en sväng på Glan. Fick se massa fina hus, lunchade på vattnet och mötte massvis med djur ;)

Idag var mamma här på besök. Vi tog en cykeltur i Norrköping där Fredric agerade "guide"! Stannade och fikade på färgergården med utsikt över strömmen. Kan starkt rekommenderas :)

Säsongens första kräftor!! Mums! Ett perfekt avslut på en härlig lördag :)

Ps. Såhär ser vårt nykaklade kök ut! :)

Husarbete

Har jobbat som galningar med huset den här veckan. Gjutit betongfundament, lagt golvvärme och spacklat i hall och sovrum, kört trimmern i vår trädgård (läs djungel) och tänkte spendera fredagsmyset med att kakla köket ;)

Skippande marklyften igår efter att spenderat onsdagskvällen med att bära betongsäckar. Totalt 1060kg 😁😅

Middag med de här finingarna på legens i Linköping :)

Trädgårdsträningen fortsätter! Denna morgon med 4km jogg, slag med gummiband och lite trx. Allt känns lättare med sol och sjöutsikt ;)

Glasstopp på halvars, mums!
Puss på er !

Partaj

Haft en riktigt härlig och rolig helg! Magoos och Sandys bröllop var hur fint som helst :) väldigt glad att vi fick komma. Önskar er massa kärlek och stort lycka till med tysklandsflytten.

Bildbomb !

På vägen hem stannade vi till på en mysig strand i Södertälje och badade :) lördagskvällen spenderas med partaj i Mjölby för att fira rebecca och slutade svettandes av all dans på Ågatan ;)
Smått slitna idag vaknade vi upp till största frullen med nybakade scones, smoothie och annat gott. Har verkligen världens bästa syster <3

Badat i skogssjön och varit på släktkalas hos farmor som fyller år, stort grattis!! :)

Nu tar jag söndagkväll! Tack alla inblandade för en superfin helg och massa dans. Puss !

Mot Stockholm !

Kört ett tidigt "trädgårdspass", varit i Linköping och shoppat fluga, fixat fransar och blivit fin i håret hos syster :) nu är jag, Fredric och audin påväg till Stockholm för att gå på ännu ett bröllop. Den här gången är det Magoo och Sandy som ska gifta sig 💞 ska bli superkul att vara med på deras dag, samt mina fina träningskompisar från Stockholm :)