2014, vad hände?!

Innan det är dax att sätta upp nya mål för 2015 tycker jag det är viktigt att blicka tillbaka och reflektera över vad som hänt det gångna året. Infinner sig lite nostalgikänsla när jag sitter och tittar på bilder och event från året som gått. 

Så, vad har jag sysslat med 2014?? Under våren gick jag den tredje och minst sagt hektiska terminen på Polishögskolan. Plugg, stress och prestationsångest kom som ett brev på posten och jag började uppskatta joggingturerna för att kunna rensa huvudet. Förutom skolan var jag på landslagssquad i Skövde, utbildade mig till Body Combat instruktör, och vann Dutch Open. Jag badade isvak för första gången i mitt liv, fick hjälp av PT-Eric med basövningar i gymmet, tog en roadtrip med Johanna från Bryssel till Lille där jag vann French Open och fick pris för bästa fighter. Var på fightingsquad i Köpenhamn, sprang hinderbana i skolan och kom 3:a på RM i Uppsala. Avslutade vårterminen med att åka till Baku, Azerbaijan och slog mig fram till en 3:e plats på EM. Den prestation jag är mest nöjd med på hela året! 





Under sommaren jobbade jag på badet, hade välbehövlig semester och åkte till Portugal och surfade. För första gången i mitt liv fick jag gå på bröllop, två stycken till och med. Var med på sommarlägret i Stockholm och Stefan tog shodan!! 👏 



Startade höstterminen med att gå galamatch på Tjejkampen i Eriksdalshallen, Stockholm. Skitkul!! Vann Swedish Open i Göteborg samt fick pris för bästa fighter. Tränade på supersaturday i Globen tillsammans med lesmills och sprang Tjurruset med Fredric. Åkte till England och kom 3:a på British Open. Hälsade på syster i London, åt, shoppade och hade mysigt. Fick besked om aspirantplats i Söderort, Farsta. Hade planerat att vara med på lag-RM i Göteborg men fick ställa in pga sjukdom. Blivit ytterligare ett år äldre och flyttat från barkaby till stugan i trångsund. Förutom de sista månaderna som innehållit alldeles för mycket feber, huvudvärk, halsont, träningsförbud och läkarbesök tycker jag 2014 har varit ett riktigt bra år! Det har hänt en hel del, framförallt på tävlingsfronten då resultaten börjat visa sig. 






Stort tack till alla er som varit med och gjort det här året fantastiskt! ❤️ Nu blickar vi framåt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0