Reportage från EM i Warszawa

Tycker Polen gjorde ett bra jobb som arrangör. Det var ett högt tempo på tävlingen som till en början hölls på 5 olika mattor. Nyckeln för att det inte skulle bli kaos var tydlig och bra information, vilket Polen levererade.

Jag hade flyt med lottningen på så sätt att jag hade WO i första ledet. Min första match blev mot polskan Dobroslawa Habraszka. Dobroslawa är en meriterad fighter och vi har tidigare mötts under förra årets EM i Azerbaijan då jag vann. Eftersom jag var medveten om att min fysiska form inte var på topp behövde jag hitta sätt att "vila" under matchen. Dobroslawa var mer offensiv än föregående år och istället för att ge henne utrymme gick jag ännu tightare inpå vilket ledde till att domarna bröt matchen ganska många gånger. Min taktik var att hitta en öm punkt som jag kunde jobba vidare på för att få resultat. Hittade tyvärr aldrig en sådan punkt och alla förlängningar krävdes innan jag vann på domslut. 

I kvartsfinalen mötte jag Nuria Garrido från Spanien. Nuria har en offensiv fightingstil då hon hela tiden vill framåt genom mycket slag och inside lowkicks. Jag försökte röra mig runt och märkte att hon blev störd av detta. Min tanke var att lyckas sätta någon jodan spark under matchen eftersom Nuria är relativt kort. Lyckades aldrig hitta en bra lycka för det, men vann med hjälp av förflyttningar och explosiva kombinationer på domslut efter en förlängning. 

I semifinalen mötte jag den välkända Inga Mikstaite som jag förlorade mot på förra årets EM. Jag visste att det skulle bli otroligt svårt att vinna den här matchen, men bestämde mig för att jag skulle göra allt för att ge henne en tuff match. Tanken var att inte låta henne få bestämma över matchen, vilket inte gick något vidare. Hade glömt hur hårt människan slår och fick en chock av hårdheten och intensiteten i början sv. Matchen vilket ledde till att jag backade och var nära på att gå ner av slag i magen. Bet ihop och lyckades börja jobba lite mer i slutet utav matchen. Vinst till inga efter första ronden. Inga vann sedan mellanvikten vilket jag tycker hon var värd! 

Jag tyckte det kändes tungt på mattan och blev snabbare trött än vanligt. Eftersom jag lovade mig själv att åka på EM utan press och krav är jag väldigt nöjd med resultatet, 3:e plats! 😊 jag bevisade för mig själv att man kommer väldigt långt på sin vilja och jag fick även utmana mig själv genom att lägga upp en strategi om att fightas smartare och mer energisnålt. 



Stort tack till mina sponsorer;
Mjölby budoklubb 
Nokas Värdehantering

Vill också tacka träningskompisar, familj och vänner för all stöttning ❤️ 

Ni kan läsa reportage från EM;
http://www.budokampsport.se/nyheter/2015/6/svenskt-em-brons-i-kyokushin

http://kyokushin.se

http://m.ostgota.lokaltidningen.se/23-aring-fran-mjolby-tog-em-brons-/20150420/artikler/704229702/2002


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är grym. :) Kul att läsa din rapport!

2015-04-23 @ 23:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0