Swedish Open!

Swedish Open arrangerades i arena Lundby strand i Göteborg. Tycker tävlingen flöt på väldigt bra och vill passa på att tacka alla funktionärer för ett riktigt bra jobb! :)

Jag gick min första match mot Ea Eriksen från Danmark. Förväntade mig att det skulle bli en lång och tuff match, vilket det också blev. Taktiken var att våga satsa på starka och hårda tekniker, men i gengäld vara beredd på att bli lite mer stillastående och "ta mer stryk". Taktiken fungerade relativt bra. Ea fick ibland bestämma lite för mycket vad det gäller avstånd och tempo, men jag fick också in mina tekniker (mestadels slag i magen och lowkicks). Vann på arbetsseger efter en förlängning.

I semifinalen mötte jag Martyna Mazur från Polen. Martyna gillade att fightades på långt avstånd och matchen blev emellanåt lite avvaktande. Jag var mer rörlig i den här matchen och kände mig starkare. Efter att ha lagt i en extra växel i slutet på matchen vann jag på domslut efter första ronden och var därmed vidare till final. 

I finalen var motståndaren Marta Lubos från Polen. Hon hade haft en tuff match i semin mot Johanna som då börjat bearbeta Martas lår. Jag fortsatte arbetet med lowkicks på samma ben som märkbart gav effekt. När jag la in en extra växel kändes det inte heller som Marta svarade upp till det hundraprocentigt vilket gjorde att jag kände att jag vann mycket mentalt. Alla flaggor till min efter första ronden och jag var därmed vinnare i klassen !!! :)
Vann dessutom pris för bästa fighter, vilket jag blev otroligt glad över! 

Hela tävlingsdagen var ganska jobbig. Kände mig seg och hade svårt att hitta en bra anspänningsnivå. Lyckades trots detta tagga mig själv inför matcherna och kände mig väldigt nöjd med det. Skönt att jag lärt känna mig själv så pass bra att jag kan hitta en bra anspänningsnivå och prestera på mattan trots att jag har en "sämre dag". 

Glad över det fina resultatet :) vill också säga stort tack till alla som stöttar mig vid träning och tävling! Betyder otroligt mycket ❤️ 





Kommentarer
Postat av: MD

Stort grattis!


2014-09-21 @ 16:32:11
Postat av: Cissi

Tack så mycket!! :)

2014-09-21 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0