Att prioritera

Eftersom vi hade en heldag i skolan igår och att jag efter den ville komma iväg då jag skulle köra hem till Mjölby blev det ett kort och intensivt lunchpass. Det var en sådan gång då man börjar förhandla med sig själv om det är någon ide att stressa in på gymmet över huvudet taget eller om man ska skita i att träna. Jag och min kära klasskamrat Sebastian bestämde oss iallafall för att köra. Vi hade 30 min på oss från att vi kom in på gymmet tills dess att vi skulle vara ute så vi körde 4 övningar efter varandra x 3 varv, dvs knappt någon vila. Frivändningar, burpees, dips och militärpressar. Efter mycket svett och hög puls körde vi 2 set sit-ups/magövningar och hann till och med avsluta med en kort stretch. Vissa pass och träningsformer kräver tid. Men det är trots allt du själv som bestämmer över din tid och planerar vad och när du vill träna. Att man inte hinner träna är för mig näst intill ofattbart. Att man däremot prioriterar bort träning för någonting annat är en helt annan sak. Sålänge man faktiskt gör ett aktivt val och är medveten om dess konsekvenser beroende på vilket skede man befinner sig i under livet tror jag att man mår bättre. Det är garanterat en skönare känsla när man vet att man själv har fått välja. 

Läsvärt om könsroller inom kampsport av Madeliene Vall: http://madeleinevall.com/2014/10/24/utan-kuk-men-lika-samma/


Hoppas vi ses i dojon idag Mjölby!
Puss 

Kommentarer
Postat av: Anna

Typiskt att du är hemma precis när jag jobbar...Aja, får svettas lite nästa gång istället! Ha en toppenhelg!

2014-10-25 @ 13:24:29
Postat av: Cissi

Ja, det var dålig tajming 😁 det hoppas jag med! Tack detsamma 😊

2014-10-26 @ 22:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0