Att kunna fightas med "skada"



Riktigt bra träning med sempai Oscar i lördags. Mycket sparring där vi bl.a fick jobba med en "skada", t.ex låtsas att det ena låret var skadat. Utmaningen bestod då i att kunna fightas och samtidigt skydda sitt ben. Utgångspunkten för motståndaren var att hen var medveten om det skadade benet och att det räckte med en lowkick till på samma ställe för att personen skulle gå ner. Det gällde helt enkelt att arbeta fram en taktik där huvudmålet var att få in en bra teknik på det ömma benet, men att samtidigt inte avslöja sin plan. Precis det här scenariot är vanligt på tävling, framförallt efter att man gått ett par matcher. Jag har själv befunnit mig i bägge situationerna under match och jag tycker det ligger ett stort värde i att träna på dessa även hemma på klubben. 
Efter träningen blev det långlunch med Shihan, sempai Maria och Stefan :) trevligt! 

Sparringen igår kändes bra och det berodde framförallt på att jag var så jäklans sugen på att slåss. Blir lite smådeppig när jag varit ifrån det ett tag och endorfinhög när jag väl kommit tillbaka. Underbar känsla!! 

Min plan är att satsa lite extra på styrketräningen under vintern när jag inte har några inplanerade tävlingar. Vill framförallt utmana mig själv genom att jobba tyngre vikter och bygga mer maxstyrka då jag alltid känt mig mer bekväm i att jobba många reps. Nytt pb i deadlift under gårdagens gympass, 4x100kg! Wooho! 😃💪

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0