RM 2014

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig och idag var en sådan dag. I min första match mötte jag Sarah edsberger. Jag var mer nervös än vanligt och redan början av matchen kändes jobbig eftersom benen kändes väldigt tunga. Eftersom jag var så spänd gick mycket energi åt till det, jag blev snabbt trött och tajming och kombinationer fungerade inte som jag önskat. Blev en förlängning och med lite driv och tempoökning på slutet lyckades jag vinna andra ronden på domslut. Tuff match av Sarah som senare fick pris för bästa fighter!

Nästa match var mot Sanne Larsson från Uppsala. Sanne har tidigare tävlat i tungvikten men nu valt att gå ner och köra mellanvikten. Här var taktiken att försöka dansa runt och hålla avstånd så mycket som möjligt. När hon väl kommit in nära skulle jag ta några smällar för att hitta en lucka, kontra och sedan förflytta mig runt. Taktiken fungerade sådär. Jag höll mig hyfsat till planen men när Sanne pressade på framåt och tryckte på med långa slag hade jag svårt att få till tillräckligt långa förflyttningar + svårt att svara i slutskedet. Jag fick en förlängning men råkade tidigt i matchen släppa in en jodan mawashigeri som satt ordentligt. Lite omskakad försökte jag ta nya tag men hann knappt göra något innan jag gick på precis samma kombination en gång till och Sanne vann därmed matchen på poäng.

Match om 3:e pris gick jag mot Emelie Ekh från Uppsala. Taktiken här var att jobba kombinationer och starka lowkicks för att emellan "vila" genom att vara rörlig och hela tiden vara noga med att fightas på mitt avstånd. I den här matchen börjar jag hitta tillbaka till min vanliga sparring och känner mig mer avslappnad. Jag märker effekt av lowkicksen på ena benet och försöker därför jobba vidare med dom samt slag i magen som också sitter. Vinner matchen på domslut efter första ronden. 

Jag är besviken över min insats idag eftersom jag inte lyckades prestera på den nivå jag vet att jag kan. Mycket hade med nerver och anspänningsnivån att göra och jag måste bli bättre på att kontrollera det samt tagga till i matchen när det behövs. Jag tänker låta mig själv deppa ett litet tag till, vila och umgås med familjen imorgon, granska mina matcher noggrant och se till att lära mig något av den här dagen. 

Stort grattis till er andra som gjorde bra matcher och framförallt till Stockholm som alla tog medalj!! :) 
Puss och god natt ! 






Kommentarer
Postat av: Sarah Edsberger

Bra jobbat Cissi. Stort lycka till på EM nu. Du är grym!

2014-05-13 @ 09:12:23
Postat av: Cissi

Tack Sarah!! :) grattis till priset för bästa teknik, verkligen värd det! Imponerad av din insats :)

2014-05-14 @ 11:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0