French Open

Reportage French Open 
Det var totalt 6 pers i damernas mellanvikt. Detta delades upp i två pooler som började med "round Robin" (alla mot alla, d.v.s. att varje person var garanterad minst två matcher). Efter dessa två matcher skulle det bli final mellan vinnarna i de olika poolerna.
Jag gick min första match mot en fransyska vid namn Camille. Taktiken var att komma in med lowkicks på hennes redan ömma lår samt att jobba med snabba kontringar då hon var väldigt öppen när hon attackerade. Matchen blev inte riktigt som planerat då det blev mer jodan sparkar och mindre lowkicks. Jag var den som tog intiativ men Camille fick utrymme att svara, vilket gjorde att domarna ville ha en förlängning. I andra ronden blev jag mer drivande och hittade ömma punkter på både lår och mage. Vinst på domslut efter andra ronden.

Nästa motståndare hette Joke De Borger och kommer från Belgien. Jag och Joke möttes senast i Dutch Open i februari. Planen här var att starta med det som fungerat förra gången, vilket var att ligga nära och jobba mycket förflyttningar med knän, inside lowkicks, armbågar och slag. Taktiken fungerade bra och man kunde se att förflyttningarna gjorde att Joke blev passiv. Vinst på domslut efter första ronden.

I finalen var motståndaren min tidigare coach Johanna Rapp. Tanken här var att möta upp med någonting så fort hon ville komma in på ett närmre avstånd, samt att vara rörlig och köra mitt eget tempo. Sekvenser ur matchen blev ganska mycket ge och ta, men jag lyckades emellanåt bryta det mönstret genom ändring i tempo och avstånd. En drivande slagökning i slutet var troligtvis det som avgjorde domarnas röster och majoriteten av flaggorna gick till mig! 

Egen feedback
Positivt:
Slagen kändes bra - fortsätta jobba med dom 
Användning av knän på nära avstånd
Förflyttning + uppföljning 

Jobba på: 
Våga sparka genom lowkicksen
Variation av tekniker men samtidigt komma tillbaka till en "öm punkt"
Hitta 2 stycken starka favoritkombinationer 



Kommentarer
Postat av: Soffan

Lite sent men STORT grattis Cissi! Du är grym!

2014-03-20 @ 22:18:13
Postat av: MD

Bra jobbat och grattis!
Mycket kul att följa din utveckling är på bloggen.
Du kan nå toppen. Bli bäst.
Lycka till.
/MD

2014-03-21 @ 15:31:08
Postat av: Cissi

Tack så hemskt mycket !! :)

2014-03-21 @ 21:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0