Squad

Igår hade vi squad på klubben med sempai Oscar. Tyckte det var riktigt kul och givande! En övning jag tyckte var riktigt bra var att ena person låtsades att hen fått några bra träffar på ena benet och skulle det bli en träff till skulle man i matchen ha gått ner. Allt fokus hos den här personen låg därför på att skydda den ömma punkten medan den andra personen hade som mål att sätta en enda lowkicks till, för då skulle man vinna matchen. Jag har själv befunnit mig i båda situationerna under match. För några år sedan när jag tävlade i u22 hade jag problem med blödningar i vänster lår som ständigt gick upp. Jag fick då fightas på ett sätt där jag behövde skydda mitt ben redan från första matchen. Senast jag tävlade i british befann jag mig i den motsatta situationen. Jag hade fått in några bra lowkicks och såg att dom gav effekt. Jag tycker det svåraste här är att inte enbart stirra sig blind och jaga den svaga punkten, det blir för uppenbart. Här gäller det att ha lite is i magen, jobba med andra tekniker och träffbilder för att få motståndaren att "glömma" den svaga punkten och sedan se till att få in en bra träff. Som sagt, väldigt bra övning som jag tänker ta med mig och jobba vidare med!!

På kvällen hade vi middag och spelkväll med ett gäng från träningen hemma hos mig. Såg även filmen om 100 man fight med Judd Reid. Väldans trevligt! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0