Landslagssquad

Igår var det som sagt landslagssquad i Skövde. Jag är verkligen glad för att vi har möjlighet att träffas under de här tillfällena för det ger verkligen mycket. Inspiration, tankar och nya idéer på vad man vill förbättra och hur man kan arbeta för att effektivisera sin träning. 

Vi startade ett pass med sempai Magnus där han hela tiden återkom till vikten av att vara medveten om syftet med övningen man gör. Vi fick ett exempel på upplägg under ett pass, när i tiden man bör lägga explosivitetsträning, samt när mängdträning och maxpuls kan vara aktuellt. En hel del nyttiga övningar och självklart sparring :) 

Under andra passet visade Sara en del övningar från hennes tid i Litauen. Vi fick jobba med övningar för höft, balans, avstånd mm. Kul och intressant att få höra hur man tränar i ett av Europas mest framgångsrika länder inom kyokushin. 
Något jag framförallt tar med dig från det här lägret är att utnyttja varje sekund av träningstiden man har. Alltid ställa sig frågan varför man gör en viss övning och hur just jag kan anpassa den till min situation och göra den på bästa sätt. Tar även med mig ett gäng övningar jag vill fortsätta jobba med och en förståelse för att jag kanske inte hittar utan istället får bygga upp min "starka teknik/kombination". 
Måste också säga att jag är imponerad av alla som var där, jäklar vad duktiga och coola ni är!! ;) 1 vecka kvar till Dutch Open, nu kör vi! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0