Uppladdning

Uppladdning inför tävling är extremt individuellt och jag har provat ett gäng olika sätt för att hitta någonting som fungerar för just mig. Det jag kommit fram till är att om jag vilar för mycket går kroppen in i något slags "vilomode", då jag känner mig seg och flåsig så fort jag kommer upp i puls. Tränar jag för mycket/tungt känns kroppen trött och det är risk för träningsverk under tävlingsdagen. Det är en otroligt fin balansgång att hitta rätt dos träning. Jag vill ha ett jobbigt konditionspass i början på veckan, t.ex. säck, mits, intervaller eller liknande. Detta för att bevisa för mig själv att jag är stark och orkar. Resten av veckan vill jag ha lättare pass, t.ex. kombinationsträning, skuggfighting och mycket stretch. Eventuellt ett till pass med mycket flås beroende på hur kroppen känns. Vila 1 eller 2 dagar före tävling för att ha energi och vara sugen på matchdagen. 

Inför den här tävlingen har uppladdningen känts helt okej. Känner mig lite trött vilket troligtvis är ett tecken på ett pass för mycket och mindre mat än vanligt. Längtar redan till en stor middag efter invägningen ikväll!! ;) 
Puss ! 



Kommentarer
Postat av: MD

Lycka till!

2014-02-01 @ 18:18:08
Postat av: Cissi

Tack så mycket!! :)

2014-02-01 @ 22:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0