Dutch Open

Här kommer lite tankar och reflektioner kring Dutch Open:

Arrangemang: det sämsta jag varit med om. Det var tyvärr kaos under hela tävlingsdagen och allting var väldigt dåligt organiserat. Då arrangörerna blandade kata, juniorer, kadetter och seniorer utan att ha något schema för detta hade man ingen aning om när man skulle upp och fightas. Att vi var i hallen 9.30 och jag gick min första match vid 18 säger ganska mycket om dagen .. 

Insats: jag fick gå min första match mot Joke de Borger från Belgien. Vi har mötts en gång tidigare då jag vann. Planen under matchen var att jobba kombinationer för att sedan förflytta mig. Jag ville prova olika tekniker för att hitta en svag punkt som jag kunde fortsätta jobba vidare på. 
Matchen utvecklades inte som jag tänkt mig och belgiskan hade övertag i första ronden då hon var den mest drivande. I andra ronden fick jag helt släppa min plan och istället gå in och "grisfighta" som Germund så fint uttryckte det ;) fick in knän, shita tsuki och armbågar som jag märkte att hon blev störd av. Detta tillsammans med en drivande ökning i slutsekunderna gjorde att jag vann på domslut efter första förlängningen. 

I min andra match hette motståndaren Melissa Papan och kom från Holland. Vi hade ingen information om henne sedan tidigare så planen var liknande den förra. Jag fick snabbt övertag i matchen då jag lyckades tajma in en bra maigeri i magen. Efter en förflyttning fick jag in en yxa som chockade Melissa varpå jag följde upp med slag i magen. Vann på ippon efter ca 20 sek med hjälp av shita tsuki! Skönt att få känna sig stark och jag är framförallt nöjd med att jag var snabb med att följa upp. Detta räckte till en 1:a plats!! 

Trots att tävlingen var under all kritik tycker jag att vi hade en rolig resa. Framförallt kul att vi var ett så stort team från Sverige. Jätteskönt att få en vinst och en riktigt bra start på tävlingssäsongen 2014! :)
Osu ! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0