Tjejkampen

Nu är vår match under Tjejkampen officiell. Jag och Johanna kommer representera Kyokushin och gå en match mot varandra. 

Tjejkampen är ett arrangemang som utförs av Svenska Budo & Kampsportförbundet för att lyfta fram kvinnliga kampsportare. Under dagen kommer det finnas tillfälle att prova på olika stilar, lyssna på föreläsningar mm och på kvällen kommer det att hållas en gala där över 20 olika kampsporter representeras i matchform. Syftet med arrangemanget är att ge tid och plats till en del av alla de duktiga kvinnliga fighters vi har i Sverige. Jag tycker det är ett väldigt bra intiativ och en kul ide. Känner mig otroligt glad över att ha blivit tillfrågad om en plats på galan och ser verkligen fram emot lördag :) 

På Svenska Budo & Kampsportförbundets hemsida kan ni läsa mer om upplägg, schema och olika matchningar. Galan startar kl. 19 och jag kommer gå match runt kl. 20. Kom till Eriksdalshallen på lördag för att heja och stötta arrangemanget!! Jag hoppas vi ses där :) 

Länk till en artikel kring mina tankar om matchen: http://www.budokampsport.se/nyheter/2014/3/cecilia-wallin-ser-fram-emot-match-pa-tjejkampen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0