Ge dig själv en bra start på dagen

Frukost är enligt mig det viktigaste och bästa målet på hela dagen. Jag har alltid och kommer nog alltid vara en frukostmänniska. Det spelar ingen roll om jag går upp klockan 04, kroppen är inställd på att få mat när den har vaknat. Vet att en del människor knappt får i sig någonting på morgonen och jag har väldigt svårt att sätta mig in i den situationen eftersom jag befinner mig så långt ifrån den. Jag tror dock mycket handlar om vanor och att lära kroppen vissa rutiner, precis som allting annat. Tror också det är viktigt att anpassa frukosten utefter personlighet. Själv fastnar jag lätt i en viss typ av frukost och kör den ett par år innan jag byter. För tillfället är det frysta bär blandat med kvarg och keso, toppat med müsli, nötter, linfrön och solroskärnor. Ägg och Kalles är ett måste och till det ett stort glas vatten. För dem som har svårt med frukosten skulle jag vilja göra ett slag för smoothie. Supergott, supersmidigt och man behöver inte ens tugga :) man mår så himla mycket bättre om man får en stabil och bra start på dagen, det är värt jobbet!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0