Dubbelpass

Påväg till dojon för dagens sparringträning. Vi i tävlingsgruppen bestämde att det kunde vara bra att köra dubbelpass så vi kommer starta med ett pass som inriktar sig på sparring och kombinationer, luncha tillsammans och sedan avsluta med mitsträning. För min del tror jag det är bra att ibland lägga in dubbelpass eftersom jag är ganska segstartad. Jag älskar att träna men jag älskar också känslan av att vara utpumpad och klar efter ett pass, inte alls samma känsla att vara urpumpad och ha en eller två träningar kvar under dagen. Detta är precis vad som händer under en matchdag, dvs att man ständigt måste pumpa ur det sista för att gång på gång ladda om inför ny match. Att kunna tagga om och ligga på rätt anspänningsnivå är enligt mig en av de jobbigaste delarna på en matchdag och därför väldigt bra att träna på. 

2 veckor kvar till RM i Uppsala!! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0