Branko bosnjaka memorial

Har haft en riktigt bra och rolig helg i Kroatien! Tävlingen är ett hedersevenemang för en polis som dog ute på fältet under kriget. Allting var väldigt fint organiserat, mycket tal, fina presenter mm. All transfer mellan flygplats, hotell och arena gjordes av poliser och de hade också uppvisningar samt bilder och filmer angående händelsen. Verkligen fint gjort!

Som jag tidigare sagt så var denna tävlingen ett kvitto för min del, där jag kunde bedöma vilken nivå jag ligger på. Tyvärr känns det som jag står och trampar lite på samma ställe just nu.. Jag vill skapa effekt och hitta en poänggivande teknik, men jag har fortfarande inte kommit dit. Jag och Johanna diskuterade en del utvecklingsområden och hur vi kan jobba med dom när vi satt på flyget hem. Kommande månad kommer vi försöka lägga lite extra tid på basics, dvs slag i alla dess former och mycket lowkicks. För min del känns det som jag behöver utveckla och bli starkare i dessa bastekniker för att få utdelning och skapa nya luckor. Är väldigt motiverad till att jobba hårdare och bli bättre!!

Kan även rekommendera utelivet i Zagreb. Trevliga och roliga människor! Har man blåsor under trampdynorna när man kommer hem tycker jag nog att man måste ha dansat ordentligt??! Eller ;)

Finns ett reportage från sempai magnus på www.kyokushin.se
Såhär såg lottningen ut i mellanvikten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0