Träningsplanering !!

Ni får en titt på hur mitt träningsupplägg ser ut just nu. Eftersom det ibland är lite svårt att få ihop träningen med plugget blir det en del ändringar här och där. Men detta är ungefär vad jag hinner jobba med på 1 vecka!!

Brukar lägga upp min planering med att skriva mina mål, inte bara att jag vill bli stark, få bra kondition och vinna matchen, utan gärna mer konkreta mål. Eftersom jag inte har särskilt många veckor till England så får målen vara lite "lagom"! Måste ju vara någorlunda verklighetstrogna.
Del nummer 2 brukar bestå i hur jag ska uppnå målen, lägga upp veckoschema, specifika övningar och kanske även tankemönster mm (ex i fightingen).
Del nummer 3 kan vara tidsperiod och eventuellt periodisering av träningen. Datum för det stora målet (tävling) och om det finns delmål (tävlingar, tester av olika slag).

Denna är väldigt "flummig" och inte så exakt som jag kanske haft förut, men tanken är att jag inte ska bli för låst vid schemat och övningarna som finns. Hinner jag köra ett extra sparringpass är det kanon! Behöver jag plocka bort något en vecka för att kroppen känns seg är det också fine. Prova nya övningar och kanske ta bort några gamla, kanon! Har helt enkelt tänkt att jag ska "våga gå utanför ramen" lite grann, även om det inte är så stora steg.
Har du inte redan ett mål med din träning och någon typ av planering för hur du ska nå dessa tycker jag absolut att du ska göra en!! Man får en helt annan motivation till att köra hårdare och det ger bättre resultat!

Go hard!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0