Reflektioner från tävlingen !

Hade tänkt mig en sovmorgon, men vaknar sådär 7.10 och känner mig hur pigg som helst! :p varför är det alltid så??

Har kollat mina matcher från igår! Det bästa jag gör är att jag lyckas hitta en öm punkt i båda matcherna och fortsätter att jobba där. I första matchen hittar jag ett kort slag på högersidan av magen (vet att man bör satsa på vänster, men nu blev det inte så) :p i andra matchen hittar jag ett flertal bra lowkicks på samma ben där jag försöker fortsätta att nöta. Dock blir båda dessa ställen låsta efter en stund, dvs blockade. Resultatet av det blir att jag börjar göra någonting annat men glömmer att komma tillbaka till den ömma punkten. Så det område jag vill utveckla är att lära mig att skapa öppningar/luckor på dessa ställen för att sedan kunna få till ett avslut.
En annan sak som är kul att se när jag tittar på filmerna är att jag varierar och använder mig av fler tekniker än vad jag gjort tidigare (framförallt i sista matchen). Jag tycker även jag var mindre stressad och tog mig mer tid för varje teknik. Jag är absolut inte där jag vill vara än på dessa två punkter, men jag har iallafall börjat se en skillnad vilket visar på att jag är en liten bit påväg! Fortsätta att jobba på dessa delar helt enkelt!!

Över lag hade jag en bra känsla under tävlingsdagen igår. Tajmade in alla yttre faktorer bra (mat, sömn, uppvärmning) och kände mig taggad inför båda matcherna. Eftersom det inte blev så många ronder slapp man även den där känslan när man är helt slut uppe på mattan. Målet var att försöka njuta av tiden på mattan och jag tycker jag lyckades njuta ganska mycket av hela dagen! Underbart att få vara med och tävla igen!!! :) var alldeles för länge sen sist!

(Kommer upp fler bilder när jag hunnit ladda över dom)
Puss !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0