Proteinplättar!!

Utbildningen gick bra! Var riktigt kul :) hade en vilodag från träningen igår så kroppen kändes pigg, fräsch och full med energi idag!! :)
Multitraining är ett pass som vi kör på Medley Vilundabadet och på ett par anläggningar runtom i Sverige. Kort och gott är det ett intervallpass, lite liknande tabata. Man jobbar med övningar som både innehåller kroppsvikt och även med stång och viktplatta. Man jobbar i 3 olika block där varje block innehåller 3 övningar. Man kör dessa övningar (3x3) 1 min, 50 sek, 40 sek utan vila. Efter det 1 min pulshöjning och vidare till nästa 3-rond. Detta är ett 45 min pass där man verkligen kan få ut maximalt om man känner för det! Kom och prova!! :)

Gjorde världens godaste proteinplättar när jag kom hem! Fick tips och recept av Rebecca och bestämde mig för att prova. Sjukt gott, bra mättnadskänsla och det bästa av allt, mycket protein!! Jag gjorde såhär till 2 plättar/pannkakor:
Plättar
Mosa 1 banan och blanda ihop med 2-3 ägg. Stek på medelhög värme 2-3 min.
Proteinkräm
Blanda protein (förslagsvis choklad) med 1 msk turkiskt yoghurt och 1 msk vatten
Jag körde hallonsylt till, men funkar ju avskalas med att värma lite frysta bär, mixa jordgubbar eller liknande!

Mitt protein smakar skit i vanliga fall men blev som nutella när jag blandade det såhär!! Lätt värt att prova :) perfekt som lunch, efterrätt eller om man är sötsugen (bättre än en chokladkaka) ;)
Prova!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0