Mitt första dyk!

Joggade en sväng igår morse. Var länge sedan jag pressade mig hårt, vilket gjorde att jag trodde jag skulle spy i den jobbigaste uppförsbacken! Hittade dock en man precis när jag kommit för den som verkade hålla ett bra tempo så jag tog sikte på honom och det slutade med att vi joggade sista sträckan tillsammans :) superbra för min del, eftersom han hade ett bra löpsteg som jag fick kämpa för att hänga med på! Älskar känslan efter att ha tagit ut sig till max, och nu var det alldeles för länge sedan jag hade den! Bättre att köra färre pass, vara pigg och taggad när man väl kör och kunna pressa sig hårdare! Tror absolut att det ger mer resultat.

Idag har jag varit och dykt för första gången i mitt liv. Och eftersom jag är lite av en sådan människa att det ska vara allt eller inget skrev jag upp mig på en kurs för dykarcert innan jag ens provat :p jobbade teori hela förmiddagen tillsammans med en tjej från teamet och fick simma ut i havet och dyka efter lunch. Det som hände var att jag fick panik när vi kommit en bit under ytan. Började hyperventilera och simmade panikslagen upp till ytan. Trodde ett tag att jag inte skulle fixa det, men lyckades efter ett par försök få kontroll på andningen och var sedan nere och dök i ca 20 min! Tror det är jättehäftigt och coolt när man väl känner att man har kontroll. Detta är verkligen en utmaning för mig, och jag hoppas att jag fixar certifikatet. Målet är iallafall att försöka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0