Rm !

Efter att ha sett filmerna tänkte jag göra en utvärdering av tävlingen i lördags.

Fick gå min första match mot dina. Vi har mötts en gång tidigare och det var på rm för två år sedan. Jag vet att dina är en stark och envis fighter och var beredd på en tuff match!
Något jag tyckte fungerade under matchen var att jag lyckades styra tempot en del genom att ta ut avstånd och "vila" mellan attackerna. Försökte få in poänggivande jodan, men satte tyvärr inte någon som var tillräckligt bra. Gjorde en ökning i slutet på matchen som även gjorde att dina började backa, vilket jag inte alls var beredd på :p trodde eventuellt att det skulle bli en förlängning men domarrösterna gick till mig redan efter första ronden! :)

Något jag inte lyckades med under denna matchen var att ha ett specifikt mål och fortsätta nöta där. Detta var dock en stor förändring till nästa match då jag fightades mot Ronja från Östersund. Här fick jag redan i starten in bra lowkicks och fortsatte nöta insida/utsida på samma ben. Försökte även hitta avslut under finalmatchen, men lyckades inte riktigt med det.. Tyckte dock det kändes som en del tekniker gav effekt, vilket var kul :) vann även denna match på domslut efter första ronden!

Största problemet under rm var att jag hade sjukt svårt att tagga till! Kände mig rätt loj och försökte på flera sätt få till adrenalinkicken, men den kom liksom aldrig.. Under denna tävlingen lyckades jag bra ändå, men känner att det är väldigt viktigt att jag lär mig styra mer över det här beteendet till em!! Dagsformen får inte ha såhär stor betydelse !

Allt som allt, väldigt kul med ett rm-guld, samt domarnas pris! Skön känsla att få vinna en tävling, behövdes!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0