OSU

Resan hit gick over forvantan. Flyget gick snabbt mot vad jag forvantat mig. Sedan var det dax for traningspass nr. 1 Kopa tagbiljetter och komma pa ratt tag, 1 byte i Tokyo och med ett annat tag med 3 vaskor pa sammanlagt 54 kg. Var en aning svettigt kan jag lova!! Vill faktiskt sla ett slag for rulltrappor, framforallt pa stationer och liknande, finns faktiskt folk som behover dom! :P (Blev en hel del konkande i trappor). Traffade iallafall en jattesnall tysk som hjalpte mig med allt. Han hade tidigare bott och jobbat i Tokyo i 2 ar och var har pa besok. Tur det finns snalla manniskor!

Blev sedan hamtad av Yamada Shihan, akte direkt till Akashi Dojo och tittade pa kidsens traning (supersota!!). Blev sushi pa kvallen med Yamada Shihan, Nozomi Sensei (hans fru) och deras barn Konomi. Hon ar hur sot som helst, glad nastan hela tiden och valdigt framat. Vi har kommit bra overens, hon lar mig japanska och jag lar henne engelska, perfekt ;)

Min forsta traning i Japan blev ett step och pump pass pa ett gym i narheten. Inte riktigt vad jag hade forestallt mig, men har nog aldrig varit sa glad over att vi kor lesmilles pass pa jobbet. Hangde med ganska bra med tanke pa de japanska instruktionerna :) Har aven varit i 3 olika dojos och tranat (Yamada har totalt 5 stycken). Har startat ganska lugnt (inte jattehard traning) vilket ar super for mig som varit sjuk. Har kannts helt okej i kroppen iallafall, sjalvklart traningsvark och flasig efter ingenting, men anda!

Igar fick jag folja med till en tavling i Kyoto. Jattekul att titta pa! Valdigt mycket folk (fighters och supporters) och en riktigt skon atmosfar. Yamada dojo hade 10 fighters (barn och vuxna), varav 4 tog medalj :)
Jag tyckte det var kul att se bredden aldersmassigt, de sma barnen pa ca 5 ar (sag en liten tjej som tajmade in en klockren offerspark, coolt!) och de aldre som var ca 50 ar (sega gubbar som inte gav sig i forsta taget) ;) Alla matcher inneholl ett valdigt hogt tempo, mycket slagvariation och tryck framat i stort sett hela tiden.
Flyttade aven till en ny familj igar kvall och det ar har jag befinner mig nu. Denna dagen blir lugn (de senaste har varit fullt schema), inte traning forrans ikvall. Har varit och handlat tillsammans med dottrarna i familjen och hittat en adapter som funkar! Yeey!!

Nagra intressanta saker i Japan ar annars hur rent och prydligt allting ar. Inte en chans att man far trana i samma gi 2 ganger (dom tar den fran mig och tvattar den) och man sjalv far duscha hela tiden ocksa! Jag som brukar forsoka spara pa haret och inte duscha mer an en gang om dagen (Becca far nog snagga mig nar jag kommer hem) :P Sover pa golvet och rullar sedan ihop "sangen" varje dag. Middagsbordet dar man sitter pa "golvet" och ater, maste trana pa detta for mina fotter somnar direkt och det ar inte jattebekvamt. Tofflor is the shit, aven toatofflor! Alskar dock toasitsen men varme, maste skaffa en sadan hemma!! haha

Hoppas ni har det bra hemma! :)

OSU


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att läsa att det går så bra för dig gumman :) Hoppas du trivs ! Saknar dig.. Puss naddan

2012-03-26 @ 13:49:56
Postat av: A

Du verkar trivas, kul! :)



Hoppas resten av vistelsen blir lika bra. Keep the updates coming! Kram!

2012-03-26 @ 17:49:51
Postat av: Syster yster

Det är bra att dom håller koll på dig så du blir lite renligare! :) Skype date imorrn?

2012-03-26 @ 18:52:09
Postat av: Cissi

Tack! :) Ska forsoka uppdatera sa mycket jag kan!

Haha eller hur ;P Har inte internet pa min dator an, men hor av mig nar jag fixat det sa far vi horas pa skype beccy ;)

Puss !

2012-03-27 @ 11:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0