UK

Gick väl sisodära med syster wallins updates, men jag fixar en till er nu istället! ;P

Började som sagt med att jag mötte upp Uppsalagänget på Skavsta. Tog oss till UK och begav oss mot hotellet för invägning och läkarkontroller som gick helt okej! Göteborgsgänget anlände och vi gick ut och käkade middag tillsammans. Mysigt att se lite av staden Crawley eftersom jag aldrig lyckats ta mig dit.

Vaknade första gången runt 4 på morgonen, kul!! Lyckades iallafall somna om en stund. Tävlingen hölls i en stor idrottsanläggning och arenan var alldeles lagom stor. Hyfsat med plats men ändå personlig. Roligt var också att läktaren var helt full, inte ofta man ser det på kyokushintävlingar :P
P.g.a. lottningen började jag med en WO. Min första match blev sedan mot Tina Johansen från Norge. Sparrades med Tina när vi var på squadträning i Norge, men har aldrig gått match mot henne. Dock har vi haft ganska många gemensamma tävlingar på sistone, så det var väl dax att vi fick mötas! Jag såg faktiskt fram emot matchen och det är inte ofta jag känner så på tävling. Jag öppnade ganska starkt och lyckades lägga press redan från start. Vi jobbade båda på med kombinationer och det kändes som jag hade hyfsad "koll" på matchen, skapades några lägen där jag faktiskt kom upp med en jodan som nuddade, men ingenting som gick igenom. Blev förlängning och vi fortsatte ungefär som tidigare. Tina började jobba mer förflyttningar vilket jag inte rikitgt hängde med på. Vi gick matchtiden ut och jag vann på domslut.

I semifinalen mötte jag Nataliya Koshlinka från Ryssland. Såg inte riktigt fram lika mycket mot denna matchen eftersom jag såg att hon låg på som en igel. Öppnade även här ganska starkt och sedan låg vi på ett väldigt nära avstånd största delen av matchen. Hon jobbade mestadels slag, försökte komma runt och sätta krokar vilket hon inte riktigt lyckades med. Jag hade en plan att försöka jobba mycket mot hennes ben, vilket jag lyckades ganska bra med. Blev en hel del knän och klackar, fick även ut slagen ibland vilket skapade avstånd för lowkicks. Nataliya hade dock inga planer på att backa, så det blev jag som fick stå för den biten :P Vi fick gå alla förlängningar (as usual) innan ryskan vann med 3-2 i domslut.
Det hela räckte iallafall till en tredjeplats och en grymt stor pokal!! :)

Det jag är nöjd med från den här tävlingen är att jag lärt mig hitta tekniker på kort avstånd som jag känner mig hyfsat bekväm med och att använda dom! Är också nöjd över att jag gjorde starka öppningar. Det jag känner att jag behöver få med mig är att hitta avslut i kombinationer. Hitta tekniker som verkligen sitter. Behöver också tänka på att varje teknik måste få ta sin tid. Jag blir ofta lite stressad och jobbar mer mängd tekniker än kvalité i dom. Hemläxa på det!!

Tävlingen och helgen i övrigt har varit väldigt väl organiserad och rolig! Massa trevligt folk och mycket bra matcher, framförallt i herrarnas lättvikt. Blev sayonaraparty på lördagskvällen med god mat och dricka och igår fick vi in en heldag i London. Vädret var underbart, sol och ca 28 grader!! AWESOME! Shorts, glajjor och glass genom Hyde Park, lunch på en trevlig restaurang och lite shopping på det gjorde min dag! :)

Puss !








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0