RM 2011

Tänkte ta och berätta lite om RM som även i år hölls i Kungälv (utanför Gbg). Berättade ju tidigare att jag lyckats vricka till foten två dagar innan, men det hann stabilisera sig så inget jag kände av!
Dagen började med kata. Mats tävlade från Mjölby och det var ett starkt startfält, både på dam och herrsidan. Kan tyvärr inte kommentera katan mycket mer eftersom jag inte ens kan stegen i de flesta av dom :P

Min första match var mot Dina Kljajic från Keiko. Börjar ärligt talat bli lite läskigt med att jag känner på mig vilken motståndare jag ska få möta, för jag hade rätt igen. Visste dock inte så mycket om hur Dina fightades över huvudet taget, bara att hon troligtvis skulle vara ganska drivande på framåt. Planen var att jobba in kombinationer och sedan dansa runt emellan. Tyckte faktiskt att jag lyckades ganska bra med det, vilket jag är nöjd med i matchen. Är även nöjd med att jag tar intiativ och försöker jobba med tempoväxlingar. Dock backar jag alldeles för mycket, och eftersom hon inte verkar bry sig om mina tekniker får jag lite smått panik och har inte riktigt någon game plan 2. Hade varit bra kanske! :P Vi gick iallafall 2 förlängningar innan jag till slut vann på domarröster. Tror det var tack vare min lilla ökning och försök till att gå framåt de sista sekunderna. Men ibland ska man väl ha lite flyt också.

Andra matchen var mot Rebecca Pehrsson från GKK. Vi möttes förra RM så jag trodde jag hade lite koll på vad som väntades. Hade dock jävligt fel! Efter några sekunder av matchen tajmar hon in en riktigt snygg jodan mawash (mot huvudet) som ger poäng. Blev grymt chockad och kände att stressen kom krypande, nu måste jag ju också ta poäng om jag ska kunna vinna detta. Men jag hann inte mycket mer än att slå ett par slag så satt nästa raka spark mot huvudet. Grymt chockad och irriterad över att jag inte ens hann börja fightas. Måste dock poängtera hur viktigt det är att ha en game plan innan match. Hon visste exakt vad hon skulle göra och väntade endast på rätt ögonblick att sätta det. Snyggt!

 Fick sedan gå en match om tredje pris mot Sarah Andersson från Kungälv. Hade sett hennes match från Shokai mot Anna och hon verkade vara den typen som gärna jobbar framåt och med väldigt många tekniker, utan att kanske lägga någon större kraft i dom. Denna matchen kändes ganska bra. Dock glömde jag nog bort vad lowkicks var för något? ;P Men annars kändes det som jag hade koll på läget och i de sista 30 sek lyckades jag sätta två jodansparkar som gjorde att jag vann på poäng. Sjukt skönt att få känna den bestämdheten som kom fram, måste bara lära mig att hitta den utan att förlora matcher först!

Tyckte det var en rolig tävling trots att jag är lite besviken på mig själv, hade verkligen velat vinna detta! Tyckte det var riktigt starkt av Josefin att gå upp i våran viktklass och fightas mot dom som vägde 10-15 kg mer med förkylning. Grym attityd! Även superkul att Mathias vann lättvikten :) Snygga matcher och en sjuk utveckling!



Mats kata
Inmarch Jag+Mats på bild = succé! Matcher Prisutdelning kata Prisutdelning lättvikten Prisutdelning mellanvikten Prisutdelning tungvikten Prisutdelning lättvikten

Kommentarer
Postat av: patric

Bra där! Bra reflektion, bra analys, bra jobbat!

2011-05-26 @ 16:13:27
URL: http://patricstar.blogg.se/
Postat av: Cissi

haha tack! :)

2011-05-26 @ 17:53:43
Postat av: Sofia

Kul att läsa lite ingående, synd att det inte gick som du ville men tredje plats är ju inte fy skam :)

2011-05-28 @ 16:42:25
URL: http://soofai.blogg.se/
Postat av: Louise Anna Börjesson

Hej! Jag ska bara sitta hemma ikväll och ha en myskväll. Undrar om du har något tips på kärleksfilmer? :)

2011-05-28 @ 17:03:53
URL: http://louiseeb.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nae, fast det beror ju på vad målet är :P Kul att du tyckte det var intressant att läsa iallafall! :)



Haha vet inte, PS I love you kanske? :P

2011-05-30 @ 20:39:16
Postat av: Sarah Edsberger

Haha, det är bra Cissi men iår är jag mkt starkare ;).

2012-04-25 @ 10:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0