Swiss Open

Ursäkta att det dröjt, men var helt död när jag kom hem i söndags och igår orkade jag inte ta tag i att börja skriva.

Tänkte iallafall  berätta lite om resan och tävlingen! Började med att min kära swebus som jag åkte med gick sönder strax utanför Jönköping. Som tur var hade jag ganska mycket tid till godo. Bussar säger jag bara! Väl framme på Landvetter mötte jag upp Rebecca och Jörgen. Flög till Amsterdam, käkade lunch, flög till Zurich, mötte upp Sara, hyrde en bil och begav oss till hotellet. Hade blivit fel i bokningen så ja och Sara fick lov att dela rum på ett hotell, medans Rebecca och Jörgen fick bo på ett 10 min därifrån. Vägde in, käkade och skålade in midsommaren med bubbelvatten. Yeey!

Sov riktigt dåligt och vaknade sådär vid 6 tiden på lördagen. Surt! Vi begav oss till hallen och fick se de  nya startlistornsa eftersom dom hade ändrats lite, dock ingenting som påverkade mig. Blev en ganska lång uppvärmning men jag var iallafall varm och hyfsat taggad när jag skulle upp på mattan.
Får för tillfället berätta hur matchen kändes eftersom jag inte sett filmen än. Brukar ju kunna skilja sig lite, speciellt eftersom jag bara kommer ihåg vissa delar av matchen, men men :P Mötte en holländsk tjej som hette Francis Harjas. Vi hade en aning om att hon skulle vilja gå mycket framåt så taktiken var att öppna starkt, inte backa utan endast röra sig runt och helt enkelt jobba på ett ganska nära avstånd. Kändes som öppningen blev bra och jag satte de tekniker jag tänkt mig. Fortsatte med ett par ganska starka kombinationer och sedan blev det mest slag, knän och lowkicks. Ingen poäng när matchtiden var slut. Jag hade 2 domare med mig och 3 röstade hiki wake (lika).  Blev en förlängning på 2 min och jag öppnade ganska starkt även denna gången. Försökte jobba lite mer runt och det funkade ganska bra, Sedan ville min hjärna plötsligt spara sig, vilket gjorde att hon slog, jag stod och tog mycket (eftersom jag inte tyckte att någonting satt) och jobbade in något knä någon gång ibland. Hörde att folk skrek att jag skulle slå men ändå gjorde jag inte det. Och plötsligt kastades påsen in och matchen var slut, utan det minsta till ökning från min sida. Hade 1 domare med mig, 1 hiki wake och 3 på Francis = hon vann. Jävligt surt eftersom jag kände mig starkare och inte ens tog ut mig 100%.

Är sjukt besviken på mig själv efter denna tävlingen. Men om jag ska försöka ta fram någonting bra var det att jag öppnade starkare och mer bestämt än vad jag brukar, samt att jag använde lite mer knän. Det jag framförallt ska jobba med är att hitta en lösning på när jag blir passiv. Vet att jag hamnar där ibland och har jättesvårt att komma därifrån. Måste helt klart bli ändring på det! Även inställningen att istället för att spara sig och därmed gå långa matcher ge 100 % och få slut på det så fort som möjligt.

Hade iallafall kul på kvällen, jag och Sara flummade runt ganska duktigt! ;P Vi fick nog även höra några av de sämsta raggningsrepliker jag någonsin varit med om! Allt från blåmärksraggning, trosfärg och gang bang! haha herregud!


Är hemskt ledsen att säga det, men denna bild är den enda jag lyckades ta under resan :P Får förhoppningsvis några fler senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0