Tävlingsupdate

Hejsan!
Har såklart vaknat redan (eftersom vi var ute igår), alltid så! Sara ligger och snusar och sover i sängen bredvid :p

Kul att det verkar som live sändningen fungerat bra!!
Men för er som inte sett tänkte jag ge en liten rapport!
Lottningen gav mig direkt en wo och i första matchen mötte jag nikolett barta från Ungern. Vi hade sett en match hon gått tidigare och hon jobbade ofta 2-3 kombinationer, mycket krokar och det såg ut som hon ville bestämma tempot och ha en paus efter sin attack. Min plan var då att ta hennes tekniker och svara med någonting direkt efter. Kändes som hon blev störd av det. Jag fick på ett ganska bra driv framåt och lyckades pressa ut henne från mattan 3 gånger?? Jag vann på domslut efter första ronden. Kändes som en jättebra start! Hade jag varit duktigare och piggare kunde jag säkert satt någonting mot huvudet för hennes gard var riktigt låg många gånger. Men eftersom formen är sådär var det superskönt att inte behöva göra då mycket men ändå bara gå en rond!!
I semifinalen mötte jag Ina orlova från Litauen. Hon har varit med i u22 tidigare år så jag har sett henne fightas. Dock hade hon bytt stil, låg förut väldigt nära och ville framåt men dansade nu runt mycket mer. Trodde redan innan att det nog kunde bli en lång match och det blev det! Målet här var att jobba mycket mot magen och inside lowkick för att störa och sedan komma med ett överaskningsmoment. Lowkicken fungerade rätt bra innan hon bytte ben, sedan var det svårare att komma in. Försökte med klackar på utsidan istället men det gick sådär. Blev mycket slag och jag kände mig riktigt trött efter förlängning. Men efter vågen (få man fått andas lite) fanns det lite mer att ge. Avgjordes efter sista ronden på domslut till min fördel!
Finalen gick även detta år mot ruta brazdzionyte (möttes i finalen förra året också). Visste att hon ligger väldigt nära, slår bra och mycket mot magen. Min taktik var att försöka använda mig mycket av klackar, armbågar och knän i olika former. Gjorde iallafall ett par av dessa tekniker. Sedan började plötsligt allting kännas och göra jävligt ont. Sparkade en lowkick som tog precis på min fot som jag stukat för ett tag sedan. Hon fick in en klockren häl och den lilla sekund jag tänkte på att det gjorde ont gav henne chansen och hon fick ett driv framåt. Då fick hon även in ett slag i min mjuka mage som gjorde att jag tappade luften. Försökte köra på men det + drivet framåt gjorde att jag backade! Ruta vann efter första ronden på domslut.
Inte alls nöjd med insatsen till sista matchen. Är inte så ledsen för att jag förlorade, klart man vill vinna, men det jag är besviken över är att det gick så lätt för henne. Kändes som jag aldrig fick matchen, det var hennes race hela vägen. Förutom det är jag väldigt nöjd! Lyckats fått in några fler tekniker i mitt förråd, vilket är bra! Och med tanke på min uppladdning var inte mina förväntningar så höga. Hem och träna för en vinst till nästa år!!

Nu ska vi käka hotellfrukost! ;)
Puss !!


Kommentarer
Postat av: MD

Grattis,

OSU!

2011-12-05 @ 19:24:01
Postat av: Cissi

Osu! Tack så mycket! :)

2011-12-05 @ 22:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0