15-min passet

Blev inget jobb idag.. Vaknade tusen gånger inatt för att huvudet bultade! Ussch..

För er som är pigga, fräsha och kan träna skulle jag vilja slå ett slag för 15-min passet! Något Mats brukar köra med oss på träningarna ibland och som funkar skitbra att köra hemma! Det hela är egentligen bara 30 sek intervaller där du själv kan blanda vad du vill. I dojon kör vi ibland t.e.x. 30 sek burpiees, följt av 30 sek skuggfighting/kombination, 30 sek squats, 30 sek skuggfighting/kombination osv. Man får helt enkelt jobba med aktiv vila. Vill man inte köra fightingrelaterat är det ju bara att sätta in andra saker, hindu push-ups, mage mm. Jag tycker detta är perfekt att köra hemma i vardagsrummet om man har lite ont om tid. Intensivt, varierat och kul! Brukar då sätta ihop ett gäng övningar och köra t.ex. 5 varv. Det coola med det här är att man lurar sig själv. 30 sek orkar man alltid hålla ett rätt högt tempo. När klockan piper får man känslan "gött" byta övning. Trots att man jobbar olika muskelgrupper är man ständigt i rörelse och får aldrig hel paus.
Så för er som vill käka massa julmat tycker jag detta kan vara en smidig och bra start på dagen + att jag lovar att frukosten smakar 100 gånger godare efteråt!! :) PROVA !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0