EM 2011

Tänkte berätta lite om EM och min helg i Litauen. Resan började väl inte super. Hade lyckats skriva ut fel biljetter så vi fick börja med att försöka få ut de rätta. Fortsatte med bilkö i Stockholm och lagom när vi sitter i den kommer jag på att jag inte vet vad hotellet vi ska bo på heter :P Jag vet, borde ha bättre koll på det men Shihan Söderkvist skulle boka hotell och sa bara att det var fixat, vilket resulterade i att jag tänkte gött, nu är det klart. Jad hade ju dessutom lyckats radera allting på min telefon kvällen innan och hade alltså inte heller några nummer. Försökte söka lite på eniro och få tag på någon som kunde veta men det gick inget vidare. När vi landar i Riga vet vi fortfarande inte vilket hotell vi ska till. Springer runt där och hoppas på att hitta några svenskar som ska till EM och vet, men icke sa nicke. Hittade iallafall ett par danskar som skulle med samma flyg så vi hängde med dom och kom till rätt hotell. Skönt! Nu var det ju bara så att det hade blivit fel med bokningen så vi hade bara ett dubbelrum (skulle haft ett dubbel + singelrum). Men då bokar vi ett till säger jag, men hotellet är ju självklart fullt. Lyckades till slut tjata till oss att få en extrasäng och bo tre i ett rum. Ja, kan bara säga att vi hade lite oflyt på vägen dit.
Därefter har helgen varit riktigt bra! Torsdagkvällen spenderades på en restaurang med ett gäng norrmän :) blev typ norgehistorier vs sverigehistorier :P haha Vi har nu även skickat en låt till dom "norge norge det är ett ruttet land, norrmän norrmän det är ett rövarband" :P Hög humornivå, jag vet!
Fredagen spenderades i siemens arena. Var kata och juniormatcher. Från Sverige var Alicia, Per och Johan med i katan. Vi såg tyvärr inte deras kator, men alla hade gjort bra ifrån sig och gått till finalomgång. Johan slutade 3:a och de andra låg topp 8! Inte dåligt det inte! Juniormatcherna var intensiva och det var över lag ett väldigt högt tempo i matcherna. Roligt att se barn som är så duktiga! På kvällen gick vi ut och käkade med Göteborgsgänget :)
Lördagen var ju den "stora dagen". Från Sverige var det Jimmie, Fredrik och Fredrik som tävlade i -80, -90 och +90. Tyvärr gick det inte riktigt som vi hoppats på. Jimmie och Fredrik förlorade sina första matcher och Fredrik Ohlsson vann sin första, men förlorade den andra. Dock presterade alla och det var en hög nivå på matcherna och på tävlingen över lag. Såg dock bara början av Jimmies match eftersom Martin bestämde sig för att få en allergisk reaktion mitt under matchen. Jag och Johannes fick springa iväg till tävlingsläkaren och efter tabletter, salva, 3 sprutor och någon timmas vila var han på benen igen. Kvällen bjöd på Sayonara party! ;)
Söndagen blev en promenad i Vilnius och därefter hemresa. Jag tyckte det var väldigt kul och nyttigt att se nivån på EM och alla bra matcher och fighters. Många nya tankar och idéer, helt klart en taggning för att träna ännu hårdare! Även väldigt roligt att träffa allt härligt folk, och måste säga att både tävlingen och allt runt omkring var väldigt väl organiserat! Nästa EM kommer gå av stapeln första helgen i juni 2012 i Belgien och då är målet att vara där, inte bara som åskådare utan som fighter! Sikta högt och kämpa hårt helt enkelt!


Länkar det jag tyckte var den snyggaste knocken, av Imbras! http://www.youtube.com/watch?v=hFLBGafOlqw&feature=share

Lite fula bilder jag hann ta innan kameran dog :P












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0