Bosön

Kom hem från Bosön igår. Har varit en rolig och givande helg! Åkte upp till Stockholm med Jimmie. Väl däruppe mötte vi Fredrik och Sempai Magnus. Fredagen startade sedan med spänsttester som bestod av olika typer av hopp, samt hopp med vikt på stång. Jobbade även maxintervaller på handcykel och vanlig cykel med olika motstånd. Var inte riktigt den typ av test jag hade förväntat mig, men samtidigt så tycker jag att det var bra och relevanta tester med tanke på vad det är vi behöver som fighters.
På lördagen var det mjölksyra/maxtest som gällde. Vi fick springa på löpband som testledaren sedan höjde lutningen på varje minut. Man hade även på sig en mask när man sprang som mätte utandningsluften och kunde på så sätt se hur mycket syre kroppen tog upp i varje andetag. Testet visade även maxpuls. Det var ett jobbigt test och för min del var det flåset som tog slut först. Jag är hyfsat nöjd med min insats under helgen. Jag gjorde så gott jag kunde, men det är svårt att ta i max på en övning man aldrig gjort förut. Jag har t.ex. aldrig hoppat med stång förut så det var lite knepigt att få till någon känsla i det. Har inte fått alla resultat än, så det blir intressant att se vad dom säger när de kommer! För övrigt var det en väldigt givande helg. Mycket tankar om hur man kan effektivisera träningen på olika sätt och även om vad som är de viktigaste egenskaperna för oss att ha. Blir att lägga upp ett nytt träningsschema och prova om det blir någon förbättring. Nu ska jag och Fredric dra till gymmet en sväng och efter det blir det jobb. Hoppas ni får en bra söndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0