Squad i Skövde

Igår var jag som sagt i Skövde där det var fightingläger med sempai Jimmie Collin. Dagen var uppdelad på två pass med ett lunchbreak i mitten. Första passet startade med "jogg/flytsparring" där fokus låg på att slappna av och hitta luckor och träffar trots att man ligger på en låg nivå både vad det gäller kontakt och hastighet. Blev sedan en hel del parövningar, bl.a att komma runt och få in bra krokar (inspiration från ungrarna). Avslutades med massa burpees!! ;)

Pass nummer två var mer inriktat på sparktekniker där vi bl.a fick jobba mycket med chudan mawash på olika sätt. Tyckte dessa övningar var riktigt bra då jag fick in en känsla för sparken som jag annars ofta har svårt att hitta. Fick också träna på att komma in med ushiro mawash från avstånd och annat skoj! Avslutades med sparring och "springtävling".
Tyckte dagen som helhet var väldigt bra! Givande övningar som förmedlade en tanke och känsla, mycket kunskap bakom teknikerna som ändå presenterades på ett väldigt lekfullt och avslappnat sätt! Precis som jag tycker det ska vara :) fick med mig lite nya grejer som jag ska försöka träna på hemma i dojon och som jag förhoppningsvis kan få med i min sparring framöver !


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som ett riktigt roligt och givande läger. Jimmie brukar veta vad han gör. :) Blir lite besviken att ingen från oss kom iväg, var 5 st som ville åka när jag kollade runt. Aja, nästa gång är jag frisk och har korrigerat knät, då blir det iaf en från Mjölby. ;)

2013-09-23 @ 01:38:38
Postat av: Cissi

Ja, det var det verkligen! :) håller med om att det är synd att ingen dök upp.. Haha det låter bra Anna ;)

2013-09-25 @ 07:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0