Reflektion från British Open

Reflektion över min insats under helgens tävling:
Första matchen mötte jag evagelia vakipoulou från Grekland. Hade inte alls någon koll på vem det var. Taktiken var i varje fall att hitta avslut och försöka hitta en öm punkt som jag kunde fortsätta jobba på. Jag kände mig mentalt starkare redan när jag gick upp på mattan och jag tyckte jag hade kontroll på matchen redan från start. Hade vid två tillfällen en yxa som satt oblockerad, men jag lyckades inte träffa tillräckligt bra. Jag hittade en öm punkt på hennes ena lår som jag utnyttjade genom mycket lowkicks. Såg att det gav effekt vilket gjorde att jag blev väldigt sugen på att ta poäng. Tror kanske jag jagade samma ställe för mycket pga av min vilja att ta poäng istället för att ha lite is i magen. Med tanke på att jag ville träna avslut/samma punkt tycker jag ändå jag gjorde bra ifrån mig.
I kvartsfinalen mötte jag Tatiana melnikova från Ryssland. Hade sett hennes tidigare match och hennes styrka var slagen. Taktiken här blev att ligga på ett avstånd där hon inte kunde utnyttja sina slag, samt vara rörlig, möta upp med stoppteknik och gå in och ta "fighten" när det behövdes. Taktiken fungerade bra då hon inte fick den utdelning hon ville på sina slag och blev märkbart störd. La in en tempoökning under de sista sekunderna och det räckte för att domarrösterna skulle gå till mig efter förlängning.
I semifinalen mötte jag Emma Markwell från England som jag tidigare mött på ikk Open. Taktiken var att hon skulle få ta initiativ och att jag, när hon kom in, skulle göra en sidförflyttning och kontra, framförallt på hennes ena ben som hon redan hade ont i. Det var en utmaning för mig att hela tiden vänta in henne istället för att själv rusa in. Matchen var jämn och vi gick till förlängning. Under den sista minuten får hon in en offerspark som gör att jag går ner. Dock reser jag mig snabbt upp (på uppmaning av germund som låter oerhört övertygad om att jag ska visa att jag vill fortsätta fightas) och domarna anser att tekniken inte ska ge poäng. För min del var det lite snurrigt men det var inga problem att fightas, dock blev det lite mer med hjärtat/viljan och mindre taktiskt i slutet. Emma vann på domslut efter förlängningen. När jag stod där kändes det ganska rättvist, men när jag i efterhand sett filmen tycker jag objektivt att det skulle blivit en förlängning till.

Som helhet tycker jag att det var en rolig och givande tävling. Jag fick möta tre helt olika fighters vilket gjorde att jag fick variation i matcherna och tillfälle att jobba med olika taktiker. Kul att det fungerade så pass bra! Nöjd med att jag hittade bättre fokus på avslut än tidigare och det är verkligen någonting jag vill jobba vidare och bli bättre på. Tack till England för denna gången, vi ses igen!!
Osu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0