Mental träning

Körde ikväll mitt sista pass innan British Open (säck/fys). Har märkt att jag lätt lägger fokus på saker som inte känns helt 100 innan tävling, t.ex foten, handleden som är halvdan, dålig form mm. Ikväll bestämde jag mig för att bara gilla läget och istället försöka vara mer positiv. Det är verkligen inte helt lätt att se möjligheter istället för problem, men det blir en otrolig skillnad. Var riktigt positiv och mentalt peppande under kvällens pass och det var garanterat den mest bidragande faktorn till att träningen kändes ganska lätt.

Nya positiva tankar är bl.a.
Fixar jag inte vikten vid första tillfället har jag ett par timmar på mig att fixa den ;)
Kommer tvingas jobba mycket vänster, både spark och slag, vilket är mer effektivt!
Sugen på att få effekt och utvecklas på tävlingsmattan!!

Nu ska jag sova. Imorgon blir det packning och sedan går flyget mot Gatwick. Natti !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0