Lördags sparring :)

Påväg hem från ett riktigt köttigt och bra sparringpass! Fick jobba en del kombinationsträning, svep, sparring och matchronder då motståndaren hade tjockisbyxor och magplatta (så att man kan jobba med fullt tryck i teknikerna). Tycker det är superbra att kunna få köra på fullt, dels för att det blir så himla mycket jobbigare och dels för att man kan fokusera enstaka tekniker på ett annat sätt. Man får verkligen ett kvitto på om höften var med eller inte. Skaderisken är dessutom låg, vilket är väldigt bra :p

Under dagens pass fokuserade jag på kvalité istället för kvantitet, d.v.s att göra de tekniker jag gör med fokus istället för att få iväg så många som möjligt. Jag ville också jobba på mina lowkicks (vågar inte sparka med höger än, så vänster ben får extremt mycket träning) ;p tyckte faktiskt jag lyckades riktigt bra med detta! Kan lätt känna mig stressad när motståndaren pressar och får in mycket tekniker i ett högt tempo. Försökte hålla mig lugn, hitta luckor och istället kontra på ett och samma ställe. Fungerade helt okej :) min kondition behöver dock bli lite bättre!!

Vill tacka så mycket för en väldigt trevlig haloweenkväll med god mat och gott sällskap :) några bilder från igår ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0