Reflektioner

Jag är fortfarande besviken över att jag åkte ut under första matchen på em. Målet var att iallafall ta mig vidare genom att vinna en match. Samtidigt är jag ändå nöjd med min insats. Jag kämpade så gott jag kunde och hade ingenting kvar när jag gick av mattan.

Det som fungerade bra var både de korta och långa slagen, armbågarna och knäna mot magen. Några saker jag hoppats på skulle fungera bättre var knän mot låren och inside lowkicks. Behöver bli säkrare och få bättre precision på dessa tekniker.
Kan iallafall konstatera att jag blivit bra mycket bättre på att jobba på kort distans! :) börjar även få in lite nya tekniker i min "vanliga fighting". Letar dock vidare efter en specifik teknik som har knock potential!!

Här finns en sammanfattning av helgens tävling i Luzern: http://kyokushin.se/


Kommentarer
Postat av: MD

Du ska vara stolt. Du är på rätt väg.
Vägen är viktigare än målet.
Bästa hälsningar
/MD

2013-06-05 @ 21:53:54
Postat av: Sofia

Du är fortfarande min idol! Walk On, som Liverpoolfansen säger. Nästa gång är det din tur!

2013-06-06 @ 14:06:57
Postat av: Cissi

Tack! :) Ja, men vägen kan kännas lång ibland.

2013-06-06 @ 14:08:38
Postat av: Cissi

Tack Sofia!! :) jag hoppas på det ;)

2013-06-06 @ 14:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0